sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Tyylitsekkaus: Nasima Razmyar!

Heips,

Sunnuntain tyylitsekissä afganistanilaistaustainen kunnallispoliitikko ja eduskunta-avustaja Nasima Razmyar, joka paljasti CinCinille pukeutumisensa saloja viime keskiviikkona kauppakeskus Kaaren avajaisissa. Näin hän kuvailee tyyliään:

En seuraa trendejä, enkä tiedä mikä on milloinkin in. Siksi suosin mustaa, joka on aina varma valinta arkeen ja juhlaan. Ehdin todella vähän shoppailla, joten ostan ns. varmoja vaatteita. Asusteissa olen viime aikoina alkanut käyttää värejäkin. Minulle oli yllätys, että esimerkiksi viininpunainen sopii minulle niin hyvin. Yritän vähän tsempata vaatevalintojen kanssa, etten aina jämähtäisi samoihin. Olen vasta viime aikoina ymmärtänyt korujen ja muiden asusteiden merkityksen kokonaisuuden kannalta. Hyvällä asusteella voi pelastaa muuten tylsän asukokonaisuuden. Eduskunta-avustajana pukeudun tietenkin konservatiivisesti, mutta niin pukeutuisin muutenkin. Tämä tyyli on sitä, mitä minä oikeasti olen. 

Helsingissä shoppailen mieluiten Zarassa, sillä en halua maksaa vaatteista liikaa ja sieltä löydän aina jotain. Merkkilaukut eivät ole minua varten. Kävin juuri Madridissa, jossa oli aivan mahtavat kenkävalikoimat, mutta matkustaessani shoppailu ei ole ensimmäisenä mielessä. Poikaystäväni tosin motkottaa, että kulutan matkoilla liikaa aikaa kaupoissa, mutta miehet ovat miehiä, eivät he ymmärrä. 

Olen saanut paljon vaatteita afganistanilaisilta sukulaisiltani ja odotan, että saisin joku päivä pukeutua Afganistanin kansallispukuun, esimerkiksi Linnan juhliin. Toistaiseksi olen ollut vain kerran mukana itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Tätä en pukisi päälleni mistään hinnasta: Burkhaa, sillä se sotii arvomaailmaani vastaan.

Kengät BLÄK (Citykäytävä), asu Zarasta.






SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Blogger Template Created by pipdig