tiistai 7. huhtikuuta 2015

Tyylitsekkaus: Saara Aalto!

Moi, 

Tiistain tyylitsekissä(pitkästä aikaa saan aikaiseksi postata näitä, tai ylipäänsä mitään, heh) on huikean lahjakas laulaja/lauluntekijä Saara Aalto. Näin hän kuvailee tyyliään: Jos näen jossain vaatteen, mikä on keijumainen, isken heti silmäni siihen. Romanttinen, pitsi, hörhelö, you namet it.  Bling blingiä pitää olla! Sisälläni asuu vahva sisäinen prinsessa. Uskon, että vielä viisikymppisenä saatan löytää itseni vaaleanpunainen röyhelömekko päällä - sangen pelottava visio muuten...

Tyyliini on vaikuttanut erityisesti japanilainen musiikki, jonka löysin 15-vuotiaana. Se tyttömäisyys ja visuaalisuus kolahti heti. Yläasteellakin pukeuduin omintakeisesti. Kun pääsin ensi kerran Japanissa vaatekauppaan olin ihan taivaassa. Koen Aasiassa olevani tyylillisesti kotonani. Siellä saa olla tyttömäinen, kaunis ja överi. Suomessa tyyli on synkempää ja rujompaa.

Tykkään tuunata asuja omannäköisiksi. Tajusin tehdessäni Out of sight - out of mind -biisin musiikkivideota, ettei minulla ole vaatekaapissa mitään keijumaista. Kävin sitten kuvauksia edeltävänä päivänä hakemassa kilokaupalla sifonkia, joita ompelin käsin 13(!) tuntia saadakseni keijupuvun. En edes osaa ommella ja olen aina ollut huono käsitöissä. Minulla oli vanhan mekon pohja, johon ompelin sifongit ja loputulos oli mielestäni sairaan hieno. Silloin tajusin, että osaan, kun vaan yritän. Ostin juuri Hong Kongista seitsemän mekkoa sekä läjän feikkitimantteja ja muuta sälää, joita aion lisäillä asuihini. Jos löydän hyvää, en pidättele. 

En seuraa muotia. 
Löydän esiintymisasuja usein Kiinasta, jossa ne eivät ole myöskään tavattoman kalliita. Välillä haluaisin olla katu-uskottavampi, mutta huomaan vain söpöt tyttömäiset vaatteet. Olen tuunannut myös kotini pinkiksi ja omannäköisekseni. Vaatehuonetta minulla ei ole ja joudunkin varmaan pian muuttamaan, koska mekkoni riippuvat tällä hetkellä vakuumipusseissa seinillä ja verhotangoissa. En hamstraa asusteita, korkkareita tai käsilaukkuja. Kengät eivät ole minulle intohimo. Koruja taas rakastan! Haluan antaa yleisölleni myös visuaalisen elämyksen.

Pukusuunnittelijani on Lilli Norio. Michael Monroe taas on tyyli-ikonini, koska hän uskaltaa olla juuri sellainen kuin on, eikä yritä sulautua joukkoon. Miehelle se ehkä suodaan helpommin. Itsellä ei pokka riitä laittaa Suomessa arkena röyhelömekkoa päälle. .

Tätä en pistäisi päälleni mistään hinnasta: Tuntuisi oudolta laittaa päälle jotain sellaista, joka ei ole minua. Muuten olen avoin kaikelle. Lavalla voisin joskus mielelläni pukeutua vaikka mieheksi!

Mekko: H&M, löytö keikkamatkalta Tampereelta. Ihastuin erityisesti brokadiin ja keijumaiseen helmaan. Samettijakku on lainattu pikkusisko Suvilta.

 Bling bling -korkokengät ovat tuore löytö Kiinasta. 

Olen aina soittanut pianoa joten olen tottunut pitämään kädet paljaina koruista ja kynsilakasta.

SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Blogger Template Created by pipdig