maanantai 25. huhtikuuta 2016

Tehdään se nyt - viimeinen kevennyskuukausi lähtee käyntiin!

Maanantain kunniaksi lähetän #tehdäänsenyt -jengille välitsempit! Viimeinen XL-S Medical-pussilähetys tuli itselleni tänään postissa. Kaksi kuukautta takana ja vielä kuukausi jaksetaan yhdessä, eikös vaan? Täällä postaus, jossa kerron laihdutushaasteen taustat. En ole helmikuun jälkeen käynyt vaa´alla, mutta olen kuntoillut (sairastelujakson jälkeen) parhaani mukaan ja lisännyt erityisesti arkiliikuntaa: Valinnut portaat hissin sijaan ja kävellyt välimatkat aina kun voin. Olen myös juonut vettä tietoisesti enemmän. Olo tuntuu paremmalta kuin aikoihin. Ainoa ikävä juttu on kilpirauhasen vajaatoimintani, joka vaikuttaa yleiseen jaksamiseen, mutta taistelen lääkärin ohjeilla uudella lääkityksellä senkin kanssa. Toivottavasti tilanne saadaan kuntoon. :) 
Kampanjan esilaihduttaja Lotta Backlund

Tässäpä vinkkejä kaikille keventäjille. Kesä on jo ovella!

Aloita päivä terveellisellä aamiaisella äläkä jätä aterioita väliin päivän aikana.
Kun olet nälkäinen aterioiden välillä, ota hedelmä tai kevytjogurtti.
Syö lounaaksi annos vihanneksia sellaisenaan tai keittona.
Käytä leivälle vain kevytmargariinia ja pyri pitämään sen määrä pienenä.
Valitse mieluiten jalostamattomia elintarvikkeita, kuten täysjyväleipää, pastaa ja riisiä, tai makeuttamattomia täysjyvästä valmistettuja aamiaismuroja.
Syö lämpimällä aterialla puoli lautasellista vihanneksia.
Rajoita makeisten, kakkujen, keksien, suklaan, hiilihapotettujen juomien ja pikaruoan käyttöä.
Unohda hissit – käytä portaita. Huolehdi, että liikut vähintään 30 minuuttia päivässä. Pyöräile kauppaan, tanssi, käy kävelyllä koiran kanssa – kaikki lasketaan!
Juo riittävästi vettä päivän aikana. Voit nauttia kahvia, teetä, kevyttä lihalientä ja hiilihapotettuja kevytjuomia silloin tällöin, mutta ole varovainen virvoitusjuomien, hedelmämehujen ja alkoholin suhteen.
Lopeta tupakointi ja nuuskan käyttö mahdollisiman pian.
SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Blogger Template Created by pipdig